~ MimiNN Is TalkinG ~
u All belum Daftar?? Jum Daftar Dulu..! Layannnzzz BebBBBB!!!~ X mau Spammingg arr kat sini.. jumm le join.. leh ramaikan umat2 yang adoo nihh.. Zasssssss~

Cik Tanah..

~ MimiNN Is TalkinG ~

Jum Borak Ape je yang korang nak borak.. isu terkini ker.. terlama ker.. atau terkedepan ke atau terdahulu ker.. muahahahha x kisah.. janji korang kongsi segala-gala kat sini k..EnjoyZ~~
 
MTHomeRegisterLog in
Selamat Datang Semua..miminn talking masih dalam peringkat awal pembikinan..Terima kasih kerana bersama kami..Teruskan aktif bersama kami.
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Poll
Mana korang tau miminns talking (MT) nih?
Cik Miminn sendiri bagitau
88%
 88% [ 15 ]
Kawan Dalam MT bagitau
0%
 0% [ 0 ]
Engine Carian (google, yahoo, dll)
0%
 0% [ 0 ]
Nak klik benda lain, terklik sini pulak
0%
 0% [ 0 ]
Dari Fazmys Online (iklan, dll)
12%
 12% [ 2 ]
Dari Forum/blog orang lain..
0%
 0% [ 0 ]
Total Votes : 17
November 2018
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
CalendarCalendar
Latest topics
» Ronald McDonald
Tue May 11, 2010 4:52 pm by

» Wanita bertudung atau tidak..
Fri Apr 09, 2010 5:49 pm by

» Saleem - Demi Cinta
Fri Apr 09, 2010 9:59 am by

» Doreamon Last Episode
Tue Apr 06, 2010 10:39 pm by

» ubs accounting
Tue Apr 06, 2010 10:37 pm by

» like this songs~
Wed Mar 24, 2010 3:45 pm by

» BEST EXPLANATIONS OF WHY ALLAH ALLOWS PAIN AND SUFFERING!
Tue Mar 23, 2010 3:18 pm by

» jom baca QURAN on9...
Sun Mar 21, 2010 9:12 pm by

» RENUNG - RENUNG KAN LAH
Fri Mar 19, 2010 2:19 pm by

» Bercinta cara islam..
Fri Mar 19, 2010 2:15 pm by

MT RadioZz

Share | 
 

 Bercinta cara islam..

Go down 
AuthorMessage
Cik Miminn
Administrators
Administrators
avatar

Posts : 426
Join date : 2010-02-17
Age : 32
Location : Cik Tanah!

PostSubject: Bercinta cara islam..   Tue Mar 16, 2010 4:19 pm

sila komen dan cadangan bercinta cara islam..~

_______________________

Back to top Go down
http://miminnstalking.forumotion.com
fazmys
Webmaster
Webmaster
avatar

Posts : 383
Join date : 2010-02-17
Age : 34

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 8:53 am

nice topik..
sblm tu..wah point minn dh 2147483927 point tu..hhahahaha..

berbalik topik td..

bercinta dlm Islam ni mudah jer jwpn dier..semua org tau tentang pkara ni..
bg kita yg waras ni dh tau..elakkan maksiat n zina..jgn wat pkara2 tu..
ok, xkan kita nk bhenti kat situ jer kn?xkn xder kembangan lain..mesti ader lagi cara bercinta menurut Islam..

1. bercinta tu mestila Jujur..
- Islam mengajak kita utk bersikap Jujur dlm semua pbuatan..mesti ikhlas..tidak menipu dan lain2 pkara..

2. Tidak sakitkan hati pasangan
- Islam melarang kita menyakitkan hati org lain walaupn skit..kita boleh terapkan dlm pcintaan gak..

3. Wat perkara yg mbolehkan pasangan tu bahagia/gembira
- Islam menyuruh kita membahagiakan org lain..xsalah kita terapkan dalam percintaan gak.

aper lg yer?hahaha..dh blur dh ni..smbg lain kali..

_______________________
Back to top Go down
http://www.fazmys.forumotion.com
Miss_Harz
Miss MT
Miss MT
avatar

Posts : 486
Join date : 2010-02-21
Age : 28
Location : di mana bumi di pijak,di situ daku brade~

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 9:04 am

ehem....harz mencelah yer...hahahau~

bagi harz...if nak slamat...x yah couple trus...muahaha~
berchenta besa2 je...xpon...law dh sker...tawen trus...ha...kan cr islam tu...
knl2 je dlu...then trus tawen....
law nk jumpe pon,jmpe di umah...brsame ahli kurge...
Very Happy

_______________________

Photobucket
Back to top Go down
fazmys
Webmaster
Webmaster
avatar

Posts : 383
Join date : 2010-02-17
Age : 34

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 9:13 am

kalau zmn skrg xpayah couple..mslh harz..mcm mn kita nk kenal pasangan kita tu..
karang,harz dapat yg panas baran, kaki botol, lg masalah..

_______________________
Back to top Go down
http://www.fazmys.forumotion.com
Miss_Harz
Miss MT
Miss MT
avatar

Posts : 486
Join date : 2010-02-21
Age : 28
Location : di mana bumi di pijak,di situ daku brade~

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 9:31 am

x yah cpl...wat kawan je...jd bestfren...haha

_______________________

Photobucket
Back to top Go down
AwaN
Bro MT
Bro MT


Posts : 109
Join date : 2010-02-22
Location : Impel Down Level 6

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 9:50 am

Nice topik cik miminn,
but seriously dah makin kurang kalau nk tgk
org zaman skrg nk amal'n cinta cara Islam..

Kalau betul la ade pun, mereka2 ni bercinta kerana
agama Allah, iaitu dgn nama Islam..

Jatuh cinta dgn akidah'a,
Jatuh cinta dgn akhlak'a,
Jatuh cinta dgn ikhlas'a,
& plg penting
Jatuh cinta kerana AGAMA'a..
--- mmg susah nk cari pencinta n yg dicintai begini...

Jom tgk video Petua Mencari Pasangan
oleh Dr Mashitah & Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah (hos oleh Aziz Desa)
https://www.youtube.com/watch?v=Z0w-YNruADg

**pastu sambung sdiri la yek..
Back to top Go down
aYoNG_DiaNa20684
Miss MT
Miss MT
avatar

Posts : 198
Join date : 2010-02-21
Location : ~PaHuNKz~GoMBuCKz~PeRuCKz~

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 9:58 am

~erkkkk... hukhuk.... nikah=kahwin banyak kelebihannye

~ermm...
banyak pahala berbanding kapel2 lama2

~ermm... biler jadik isteri
yang sah setiap kelakuannye untuk suami yang sah akan diiringi ngan
pahala... hukhuk

~ 'bercinta lepas kahwin lebih indah darik bercinta
sebelum kahwin' kata2 ustaz kat al-kuliyyah... hukhuk

~ermm... ape pun kiter
xleh kutuk tapi kene kesian ngan mereka yg wat perkara haram sblm
kahwin=nikah... hukhuk

~ D pun xnak taip byk2 pasal perkara2 camtu
sbb D juga insan yg lemah tapi cuba menepis godaan syaitan dgn
izin-Nya, insyallah kalo kiter tetapkan pendirian dan iman xkan terjadi
perkara2 camtu... hukhuk...

~ermm... ingatlah jodoh ade 3

~1. Jodoh
darik syaitan= seorg lelaki/perempuan terpandang seorg perempuan/lelaki
lalu memikatnye kemudian mereka berkapel dan melakukan seks hingga
perempuan itu mengandung lalu lelaki itu berkahwin dgn perempuan
itu.... Sad

~2. Jodoh darik Jin= seorg lelaki/perempuan minat dgn
seorg perempuan/lelaki tapi org itu xminat padanya lalu
lelaki/perempuan itu bomohkan smpai org itu minat padanya dan mereka
berkahwin=nikah... Sad

~3. Jodoh dari Allah= seorg lelaki terpandang
seorg perempuan pada pandangan pertama dan jatuh hati padanye... lalu
menghantar rombongan meminang dan berkahwin=nikah dgn perempuan itu...
Very Happy (D berdoa moga2 D dikalangan jodoh 3)

~erkkk.. hukhuk... ni bukan taskirah yek kawan2.. hukhuk... cume pesanan untuk diri D dan sume kawan2... pisss Smile


~wat unggun api membara-bara,
~indah di dunia hanye sementara. Very Happy

~carik pasangan perlahan-lahan,
`jgn risau jodoh dah ditentukan Tuhan. Very Happy

~erkkk... hukhuk... wekkk wekkk pisss Wink
Back to top Go down
AwaN
Bro MT
Bro MT


Posts : 109
Join date : 2010-02-22
Location : Impel Down Level 6

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 10:06 am

wah... best2...
i like jodoh jenis ke-3 jugak.. ngeee..
Back to top Go down
aYoNG_DiaNa20684
Miss MT
Miss MT
avatar

Posts : 198
Join date : 2010-02-21
Location : ~PaHuNKz~GoMBuCKz~PeRuCKz~

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 10:13 am

~ehehehe... thankz awan... for the sharing... D ngah nenok yutiub yg awan kasik tuh... ehehehe wekkk wekkk pisss ;p
Back to top Go down
AwaN
Bro MT
Bro MT


Posts : 109
Join date : 2010-02-22
Location : Impel Down Level 6

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 10:23 am

sile2.. nnti ko men la pas tgk..
lepas ni msti asyik senyum sorg2 bile
teringat balik kata2 dua org penceramah tu.. hehehe
Back to top Go down
Cik Miminn
Administrators
Administrators
avatar

Posts : 426
Join date : 2010-02-17
Age : 32
Location : Cik Tanah!

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 11:20 am

nice guyss... seriusly.. where is the truly love from our heart? do u knw that? x akan ada seorang pun yang tahu.. MAHA ESA ALLAH, yang tahu segalanya.. jika rasa diri terlalu kurang, teruskan menyintai ALLAH.. insyaALLAH, dia akan beri sedikit(sebesar kebahagiaan yang kita rasa) kepada kita.. MAHA SUCI ALLAH, saya juga insan biasa, di lahirkan atas kehendak saya, berjanji kepada-NYA, saya akan taat setia kepada-NYA.. so, biarkan DIA mengatur perjalanan hidup kita, yang kita tahu.. laksanakan apa yang telah diwajibkan kepada kita.. PERJANJIAN kita dengan-NYA, belum lagi langsai wahai teman.. sedari lah, kita semakin hampir ke penghujungnya.. saya berbicara, bukan kepada sesiapa.. tetapi mengingati diri saya sendiri.. cukup dihati menyanyangi ALLAH, akn hadir insan yang tertulis jodohnya dengan kita kelak..
rasa kecewa.. rasa marah.. rasa sedih bila "rasa cinta" yang diberikan oleh ALLAH s.w.t kepada mereka salah di gunakan.. lihat saja kanak2.. bayi.. dibuang..! didera..! di rogol! tanpa sedikit belas kasihan.. MAHA SUCI ALLAH, sedih melihat kawan2 yang terjerumus ke alam maksiat oleh kerana CINTA yang mereka pertahan kan.. MAAF jika ada diantara kalian yang terasa.. cuma saya rasa sgt2 terkilan kerana mereka menambah kebencian ALLAH terhadap mereka.. Jika anda rasa diri terlalu kotor.. bersihkan.. jgn takut dipandang hina oleh masyarakat.. tapi takutla.. jika di PANDANG HINA, DIBENCI oleh ALLAH s.w.t Kamu menyintai seorang lelaki(bg wanita) kerana perasaan yang diberi oleh ALLAH kepada kamu.. dan kamu (kaum adam), menyalahgunakan rasa CINTA yang diberi oleh ALLAH kepada kamu.. Rasa CINTA sebagai pasangan halal..(suami,isteri) tanpa segan silu diberi kepada pasangan(bukan muhram@muhrim).. kenapa?? DAN akhirnya.. perasaan CINTA yang kamu terbitkan(sepatutnya bahagia bg pasangan halal) telah melahirkan insan kecil..insan suci.. bernama BAYI@baby.. KAMU takut dengan CINTA yang kamu pertahankan? tergamak kamu membunuh pemberian MAHA SUCI ALLAH di atas rasa kasih sayang kamu??? ini kah cinta yang kamu pertahankan?? dimana MARUAH kamu bernama MANUSIA? layak ke kamu diberi gelaran MANUSIA? TIDAK pada saya secara peribadi.. HAIWAN@BINATANG?? juga TIDAK pada SAYA.. "haiwan@binatang" juga tahu dosa walaupun mereka tidak BERAKAL@BEROTAK..menyanygi pemberian(anak) PENCIPTA kepadanya.. JADI, APAKAH gelaran yang LAYAK untuk KAMU @ ANDA?? SEDARKAH anda@kamu, bhawa level@taraf kamu lebih RENDAHH dari HAIWAN@BINATANG??? MAHA SUCI ALLAH, SECARA TIDAK LANGSUNG.. SAYA MENGALIRKAN AIR MATA..KERANA TERBAYANG DIMATA SAYA.. KANAK2 COMEL DIBUNUH TANPA RASA TANGGUNGJAWAB OLEH MEREKA BERGELAR IBU DAN BAPA..

MAAF JIKA RAKAN2 LAIN TERSINGGUNG DENGAN PANDANGAN SAYA.. SAYA JUGA INSAN BIASA.. MEMERLUKAN ANDA UNTUK MENEGUR SAYA SECARA PERIBADI..

~YANG BAIK DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T DAN YANG BURUK DATANGNYA DARI SAYA YASMIN HAZWANI~

SALAM SAYANG DARI SAYA...CIK MIMINN

_______________________



Last edited by Cik Miminn on Wed Mar 17, 2010 4:10 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
http://miminnstalking.forumotion.com
AwaN
Bro MT
Bro MT


Posts : 109
Join date : 2010-02-22
Location : Impel Down Level 6

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Wed Mar 17, 2010 3:32 pm

sakit mata tgk tulisan merah penuh...
tapi.. sedih ape yg min post tu.. Sad
Back to top Go down
Cik Miminn
Administrators
Administrators
avatar

Posts : 426
Join date : 2010-02-17
Age : 32
Location : Cik Tanah!

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Thu Mar 18, 2010 1:04 pm

AwaN wrote:
sakit mata tgk tulisan merah penuh...
tapi.. sedih ape yg min post tu.. Sad

tulisan dah jadikk suci awann.... hehehehehehe saket lg x matanya bounce

_______________________

Back to top Go down
http://miminnstalking.forumotion.com
kayuburuk
Bro MT
Bro MT
avatar

Posts : 225
Join date : 2010-02-20
Age : 28

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Fri Mar 19, 2010 12:36 pm

dlm islam ade ke bercinta sblom kawen???
fatwa ulamak islam sedunia mngatakan haram bercinta sblom kawen di sisi islam..
mereka mngeluarkan fatwa ini disebabkn dgn kalam Allah dlm al quran ..dalam surah AL ISRA'
ayat 32 mngatakn...{JGNLAH KAMU MENDEKATI ZINA}..
ayat ini bknnye ditujukan khusus mlakukan zina yg membabitkan kemaluan..tp smua anggota...tgn,kaki,mata,tlinga,mulut n hati..

bila psgn bercinta berjmpa,mmg sah tgn kaki mulut tlinga mata berzina pada ketika itu...
tp,adakah klu mereka xberjumpa tidak dikira zina?? jwpnnye ada lah tidak..mereka masih berzina..wlopon bkn dgn kaki tgn mata tlinga dan mulut..mereka berzina dgn hati mereka..
bila bercinta,mesti wujud perasaan rindu merindui..rasa rindu itulah yg tergolong dlm zina HATI.. Wink

_______________________
brokeng2m blog
Photobucket
Back to top Go down
Miss_Harz
Miss MT
Miss MT
avatar

Posts : 486
Join date : 2010-02-21
Age : 28
Location : di mana bumi di pijak,di situ daku brade~

PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   Fri Mar 19, 2010 2:15 pm

sungguh pjg lebar pnrangan incik kayu...maceh2
mmg x bley sebenonye.
Smile

_______________________

Photobucket
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Bercinta cara islam..   

Back to top Go down
 
Bercinta cara islam..
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» The Second Pillar of Islam: The Prayer
» 30 Dec 09 - Noor al Islam charity dinner - Walthamstow London UK
» He reverted to Islam then died !
» The Third Pillar of Islam: Compulsory Charity
» Bakkah.Net (exclusive info on studying Islam in KSA & much more authentic info)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~ MimiNN Is TalkinG ~  :: Agama :: Pertanyaan Tentang Isu Agama-
Jump to: